درمان موخوره با روغن زیتون
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

روغن زيتون به عنوان يکي از روش‌هاي درمان موخوره مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با استفاده از روغن زيتون به صورت ماساژ به پوست سر مي‌توانيد به بهبود خونرساني و تغذيه موها کمک کنيد و از ايجاد شکستگي و خشکي در موها جلوگيري کنيد. همچنين، روغن زيتون مي‌تواند به عنوان يک مرطوب کننده طبيعي براي پوست سر شما عمل کند و به سلامت موهاي شما کمک کند. از نظر پزشکان و متخصصان پوست و مو روغن زيتون پس از کوتاه کردن موها از بهترين گزينه‌هايي است که با بهره گيري و مصرف مدام آن مشکلاتي نظير موخوره را کاهش و از بين مي‌برد.

جلوگيري از موخوره با روغن زيتون

استفاده از روغن زيتون به عنوان يک روش پيشگيري از موخوره و ريزش مو، مي‌تواند به دلايل زير موثر باشد:

  • تغذيه موها: روغن زيتون حاوي ويتامين E و اسيدهاي چرب ضروري است که به تغذيه موها کمک مي‌کنند و از خشکي و شکستگي موها جلوگيري مي‌کنند.
  • تقويت ريشه‌هاي مو: با استفاده از روغن زيتون به صورت منظم، مي‌توانيد به تقويت ريشه‌هاي مو کمک کنيد و از ريزش آنها جلوگيري کنيد.
  • مرطوب کردن پوست سر: روغن زيتون به عنوان يک مرطوب کننده طبيعي، به مرطوب کردن پوست سر کمک کرده و از خشکي و التهاب پوست سر جلوگيري مي‌کند.

براي استفاده از روغن زيتون به عنوان روش پيشگيري از موخوره و ريزش مو، مي‌توانيد هفته‌اي يک يا دو بار به پوست سر خود ماساژ دهيد. همچنين، بهتر است از شامپوهاي مناسب براي نوع پوست سر خود استفاده کنيد و در مصرف محصولات شيميايي براي مراقبت از موهاي خود، اقدام به استفاده از محصولات طبيعي نماييد.

درخشش ، جواني و زندگي دوباره موهاي شما تنها با ماسک کراتينه مو بايوفل 

ماسک  مو کراتينه اولتراشاين ماسکي کاملا درماني بوده و خشکي ، شکنندگي ، وزي و کدري موها را برطرف مي کند

همچنين باعث توقف ريزش و رويش مجدد مو نيز مي گردد.

اگر به هر دليل دچار موخوره و بي حالتي مو شده ايد ، ماسک ضد موخوره بايوفل پايان نگراني شماست .

ترکيباتي از دل طبيعت بدون درصدي مواد شيمايي و اثر بخشي خيلي سريع وماندگار از مهم ترين ويژگي هاي بهترين ماسک کراتينه مو  اولترا شاين مي باشد.

با خريد بهترين ماسک کراتينه مو اولتراشاين زيبايي و شادابي را براي موهاي خود به ارمغان بياوريد.

موخوره چيست؟

موخوره يا شوره، يک بيماري پوستي است که در آن پوست سر شروع به خشک شدن و پوستري شدن مي‌کند و باعث توليد قطعات ريز پوست سفيدرنگ به شکل شوره مي‌شود. اين بيماري معمولا با خارش و التهاب همراه است و مي‌تواند براي فرد آزاردهنده باشد. علل موخوره ممکن است شامل عوامل ژنتيکي، تغذيه نامناسب، عفونت قارچي، استفاده از محصولات شامپو نامناسب و يا عدم رعايت بهداشت شخصي باشد. درمان موخوره معمولا با استفاده از شامپوهاي ضد شوره، روغن‌هاي طبيعي و در برخي موارد داروهاي خاص انجام مي‌شود.

اين پديده بيشتر در فصل بهار و تابستان و با بالا رفتن حرارت، پوست سر تحريک شده و موخوره ايجاد مي‌گردد که بيشترين مراجعه براي درمان موخوره در فصل تابستان و با آغاز شدن گرما مي‌باشد.

ولي از عوامل ديگري که شدت موخوره و درگير شدن مو با آن را افزايش مي‌دهد، استفاده مداوم از رنگ‌هاي مو، خشکي پوست سر و همچنين کوتاه نکردن مو به مدت طولاني است که نتيجه‌اي جزء بالا رفتن ميزان موخوره نمي‌باشد.

گاهي کودکان نيز از اين مسئله رنج مي‌برند که احتمال بروز موخوره، کمبود مواد مغذي و مورد نياز مو بوده که منجر به اين مشکل مي‌گردد.

طرز استفاده از روغن زيتون جهت درمان موخوره

براي استفاده از روغن زيتون به عنوان روش درماني براي موخوره، مي‌توانيد به شرح زير عمل کنيد:

  1. روغن زيتون را به صورت ملايم به پوست سر خود ماساژ دهيد.
  2. سپس، موهاي خود را با يک حوله گرم و مرطوب پوشانده و به مدت 30 تا 45 دقيقه بگذاريد.
  3. پس از آن، موهاي خود را با شامپو شستشو دهيد و به طور کامل از روغن زيتون پاک کنيد.

اين روش را مي‌توانيد هفته‌اي يک يا دو بار تکرار کنيد. با استفاده از روغن زيتون به صورت منظم، مي‌توانيد به بهبود خونرساني و تغذيه موها کمک کنيد و از ايجاد شکستگي و خشکي در موها جلوگيري کنيد.

همان‌گونه که گفته شد، از بهترين گزينه‌هاي رفع موخوره استفاده از روغن زيتون براي موها و ساقه است که مصرف آن در طول زمان باعث از بين بردن موخوره مي‌شود.

بهتر است قبل از مصرف موها کاملاً تميز بوده و روغن زيتون به مدت يک الي دو ساعت بر روي موها بماند تا به تدريج خشکي مو کاهش پيدا کرده و موخوره از بين برود.

فوايد روغن زيتون براي مو

فوايد روغن زيتون براي مو بسيار زياد بوده که در ادامه به چند مورد از اين خواص و مزيت‌هاي استفاده از روغن زيتون مي‌پردازيم.

  • از بين برنده خشکي و شکنندگي مو
  • تأمين کننده ويتامين‌هاي مورد نياز پوست و مو
  • رساندن مواد مغذي به ريشه
  • مانع رشد و ابتلا شوره در مو و کف سر
  • افزايش رشد ساقه مو

لازم نيست چندين محصول مختلف با کارايي هاي مختلف را براي درمان موهايتان داشته باشيد . 

يک سرم ضد ريزش مو پلاسنتا مي تواند جاي تمامي آن محصولات را در قفسه هاي شما پر کند .

سرم ضد ريزش مو و ترميم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بايوفول کاناداسرم ضد ريزش مو و ترميم کننده مو پلاسنتا کمپلکس بايوفول کانادا

درماني قطعي براي قطع ريزش و همچنين رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ريزش مو گياهي  بايوفل

سرم ترميم کننده پلاسنتا محصولي کاملا تخصصي براي مو بر پايه مواد طبيعي و ارگانيک است. استفاده از اين محصول بسيار راحت و بعد از حمام و بدون نياز به آبکشي است.

با خريد سرم ضد ريزش پلاسنتا با ارزش ترين هديه را براي موهاي خود انتخاب کرده ايد.

روش‌هاي ديگر براي از بين بردن موخوره

علاوه بر استفاده از روغن زيتون، روش‌هاي ديگري نيز براي درمان موخوره وجود دارد که شامل موارد زير مي‌شود:

  1. استفاده از شامپوهاي ضد شوره: شامپوهاي حاوي مواد ضد قارچي و مرطوب کننده مي‌توانند به کاهش شوره و التهاب پوست سر کمک کنند.
  2. استفاده از روغن‌هاي طبيعي ديگر: روغن‌هايي مانند روغن نارگيل، روغن آرگان و روغن چاي سبز نيز به عنوان گزينه‌هاي درماني براي موخوره مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
  3. تغذيه مناسب: تغذيه سالم و متعادل باعث بهبود سلامت پوست و موها مي‌شود. مصرف مواد غذايي حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني، به خصوص ويتامين D، آهن و روي، به بهبود سلامت پوست سر کمک مي‌کند.
  4. رعايت بهداشت شخصي: شستشوي منظم موها با شامپو مناسب، استفاده از فرش سر مناسب و عدم استفاده از ابزارهاي آسيب‌رسان براي مدت طولاني، به جلوگيري از بروز موخوره کمک مي‌کند.

در صورت عدم تاثيرگذاري اين روش‌ها در درمان موخوره، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنيد تا بتوانيد راهکار درماني مناسب را با او مشاوره کنيد.

جمع بندي

براي اينکه موهاي سالم و بدون موخوره و شکننده‌اي داشته باشيد بهتر از راه‌هاي طبيعي براي حالت دهي و سلامت موهاي خود استفاده کنيد.

استفاده مداوم از روغن زيتون و بهره‌مند شدن از مزيت‌هاي بي نظير اين محصول گياهي مي‌تواند به شما موهايي زيبايي و لطافت را باز گرداند.

موها جزء اصلي ترين نشانه‌هاي طراوت و زيبايي و بالا بردن اعتماد به نفس مي‌باشد که با بهره‌مندي از روغن زيتون مي‌توانيد درخشندگي را براي موهاي خود حفظ کنيد.





:: برچسب‌ها: درمان موخوره با روغن زیتون , فواید روغن زیتون برای موخوره , بهترین روش درمان موخوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: